Bila Lanun dan Arnab Bertemu


Menu: sandwich. grilled sausage, strawberry jelly dan anggur.

Ini la akan terjadi bila anak tertinggal bekal di sekolah. Dah kena fikir design bento yang berbeza.
Anak ke-2 saya Arman memang selalu cicir bento box kat sekolah. Ada dah lebih dari 5 kali kot. Memang sampai saya merajok-merajok. Bukan sebab sikap terlupa itu yang buat saya geram. Tapi sikap ambil tak peduli dan tak memikul tanggugjawab. Bila dia tertinggalkan bento box, memang panjang lah saya bersyarah, dari bab jangan membazir, sampailah bab tanggungjawab bila besar kena jaga Iman bla.. bla.. bla... Mungkin dia baru 8 tahun, hopefully tahun depan dia dah berubah. InsyaAllah.

Sejak jadi surirumah, sejak anak tengah naik membesar ni, saya perasan makin kuat saya membebel.
Tak suka, tapi terpaksa :)

No comments