Kehidupan Baru, Baby Baru dan Blog Baru

 

Alhamdulillah saya selamat melahirkan cahaya mata ke empat pada hujung bulan Febuari yang lalu ketika kandungan berusia 35 minggu. Macam-macam dugaan sepanjang megandungkan Alya. Bermula dengan triplets dan gugur dua. 1st trimester dan 3rd trimester memang payah sekali. Terpaksa banyak berehat dan baring sebab untuk mengelakkan keguguran kesemuanya.


Masuk  2nd trimester memang best, sempat juga saya ambil order pavlova dan kek. Bila dah masuk 3rd trimester mula balik kena bed rest sebab multiple bleeding. Minggu ke 34 masih bleeding lagi. Minggu ke- 35 bleeding lagi diikuti dengan sakit belakang dan kerap contactions. Dikejarkan kehospital awal pagi. Induce dengan yakin akan bersalin normal pada sebelah petang. Sampai petang jalan tak bukak besar dan baby songsang dah terbelit tali pusat di leher. Terus kena operate.
Berbedahan berjalan lancar. Syukur.

Pertama kali bergambar bersama. Sekarang sudah ada geng nak pakai baju pink. Lama saya tunggu datangnya sang puteri ini. Alya Maisarah nama diberi. Semoga Alya menjadi anak yang solehah, penyejuk jiwa ibu dan ayah dunia dan akhirat. Amin.

2 comments

  1. Tahniah dengan hadirnya Alya Maisarah.. kalau sebelum ni dikelilingi boys, kali ni dah peneman nak shopping... hehehe..
    Moga Maisarah membesar dgn sihat disamping abang2 beliau..
    psstt: pasti abg2nya seronok dan teruja dgn ahli baru ni..;)

    ReplyDelete
  2. Salam. Saya ada terbaca dalam Blog lama Puan tentang khidmat jaga orang dalam pantang, namanya Kak Ila. Boleh Puan bagi number dia? Saua sedang cari orang utk isteri saya. Terima Kasih

    ReplyDelete