Buat Sendiri Baby Headbands





Masa belum ada baby girl, tengok orang lain pakaikan reben pada babygirl dioarang hati saya jadi sangat-sangat jeles. Cemburu yang meruap2. Suka tengok tapi cemburu. Sekarang bila ada babygirl sendiri, memang macam-macam warna riben nak beli bagi matching dengan warna baju. Mula-mula saya beli headband kat kedai di KK walaupun tidak berkenan dengan materials yang digunakan saya beli jugak dua, asalkan ada. Kemudian bila saya balik bercuti ke Semenanjung tengok ada lagi banyak pilihan. Kalau di instagram lagi menggila tengok, sampai rambang mata.

Satu headband lebih kurang dalam RM10 - RM18 bergantung kepada material yang digunakan. Tu baru satu, kalau nak lengkap dengan semua warna baju dan seluar, berapa banyak kena ada daaaaaa..... Tu yang saya plan buat sendiri ajer, memandangkan bahan-bahan telah tersedia ada. Tersimpan zaman saya mengilla buat kraft dulu. Jenuh jugak lah nak menyelam di dalam stor mencari kotak-kotak kraf saya. Bila jumpa tu gembira macam jumpa harta Karun yang berharga.

Headbands yang ini saya gunakan stretchable lace, imported fabric, riben,  kristal swarovski dan  chalcedony.  Mari tengok model menggayakan handmade headbands saya :)





No comments